Funnels: Dynamische aanbiedingen

Duur: 10 minuten | Moeilijkheid: gemakkelijk 
Onderdeel van: Stappenplan: werken met funnels
Doel:Uitleggen hoe je binnen een funnel kan betalen in termijnen
Pakket: Groei platform en Expert platform

In deze video komen de volgende onderwerpen aanbod;

1. 00:35 Korte uitleg over Dynamische aanbiedingen
2. 02:04 Dynamische aanbieding aanzetten
3. 02:16 Dynamischi aanbiedingen instellen


Waar wil je heen?


Dynamische aanbieding aanzetten

1
Open je  Dashboard en ga naar  Bestellingen -> Funnels en zoek de funnel op waarbij je Dynamische aanbiedingen wil gebruiken.
2

Ga naar de afrekenpagina van deze funnel en klik op bewerken en ga naar het tabblad Dynamische aanbiedingen. Zet nu een vinkje en klik op instellingen opslaan.


Korte uitleg over dynamische aanbiedingen

Een dynamische aanbieding is een aanbieding die kan veranderen aan de hand van het gedrag van de klant. Je kan instellen dat wanneer een klant product X koopt die een andere pagina krijgt dan wanneer product Y wordt gekocht. De aanbiedingen zijn niet alleen in te stellen aan de hand van het product maar ook aan de hand van;

  • Totaal bedrag van de aankoop
  • Product tags
  • Product categorieën
  • Kortingcodes
  • Verzendmethode
  • Betaalmethode

Dynamische aanbiedingen instellen

1
Nu de dynamische aanbiedingen zijn geactiveerd kunnen we ze gaan instellen. Voordat we dat echt kunnen doen moeten we op deze knop drukken.
2
Door op de knop te drukken zien we alle opties waaruit we kunnen kiezen. Wel zo gemakkelijk ;) Eerst gaan we bepalen naar welke pagina we iemand willen doorsturen, daarna stellen we in wanneer dat gebeurt. Kies een bedankpagina waarvoor je een dynamische aanbieding wil instellen.

Let op:

Wanneer je meerdere pagina's hebt binnen een funnel (upsell, downsell, bedankpagina), dan krijg je hierboven meerdere pagina's te zien. Het is dus handig om de bedankpagina een duidelijke naam te geven.

3
Als eerste gaan we een voorwaarde instellen. Dat is een meetpunt voor wanneer iemand naar de betreffende pagina doorgestuurd wordt. In dit voorbeeld ga ik werken met Product tags. Je kan hier alles kiezen wat je wil. Je kan later in het proces nog een tweede of derde voorwaarde instellen.
4
Nu gaan we bepalen of de tag (of wat je gekozen hebt) overeen moet komen met alle voorwaarden, met een voorwaarde of met geen enkele voorwaarden. Komt overeen met een van de: Dit kies je wanneer je wil dat mensen worden doorgestuurd naar de ingestelde pagina wanneer ze voldoen aan een van de tags/producten of wat je ook ingesteld hebt bij stap 3 (hierboven)
Komt overeen met alle: Dit kies je wanneer je wil dat aan alle voorwaarden wordt voldaan. Dus als alle producten/tags of wat je ook hebt ingesteld bij stap 3 is voldaan. Dan pas wordt iemand doorgestuurd naar de pagina die je hebt ingevuld.
Komt met geen een overeen: Wanneer iemand iets koopt dat helemaal niet overeenkomt met de tags/producten of wat je ook ingesteld hebt bij stap 3 (hierboven), dan worden ze doorgestuurd naar de ingestelde pagina.
5
Bepaal welke voorwaarden er gelden. Dit kunnen producten, categorieën of iets anders zijn. In mijn voorbeeld zijn het tags.
6
Nu heb ik nog enkele opties;
1. Voeg conditie toe: Als je wil kan je nog meer condities toevoegen, die gaan op dezelfde manier als de eerste. Het voordeel van meerdere condities is dat je preciezer kan aangeven wanneer iemand naar welke pagina moet gaan. 
2. Stuur door naar... hiermee kan je aangeven naar welke pagina iemand gestuurd moet worden die niet aan de opgegeven voorwaarden voldoet. Meestal is dit een standaard bedankpagina die je gemaakt heb.
3. Voeg Dynamische aanbieding toe: Als je helemaal klaar bent dan klik je op deze knop en dan zou je eventueel een nieuwe dynamische aanbieding kunnen maken. Deze kan je dan instellen voor een andere pagina binnen de funnel. Vergeet de volgende stap niet!
4. Instellingen opslaan: Hiermee sla je alles op, zodat het ook echt actief is. Vergeet deze stap niet!
Je kan het zo gek maken als je wil;
Heeft dit artikel je geholpen? Bedankt voor je feedback! There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Meer hulp nodig? Stuur je vraag naar het support team Stuur je vraag naar het support team