Splittesten met een funnel

Duur: 10 minuten | Moeilijkheid: gemakkelijk 
Onderdeel van: Stappenplan: werken met funnels
Doel: Meer omzet behalen met je funnel
Pakket: Groei platform en Expert platform

Hieronder zie je wanneer welke onderwerp aanbod komt in de video:

1. 00:21 Wat is splittesten? 
2. 00:59 Splittest aanmaken 
3. 03:09 Winnaar bepalen 


Vergeet niet om op start Splittest te klikken.


Waar wil je heen?


Wat is splittesten?

Splittesten of a/b testen genoemd is het onderzoeken welke pagina het beste verkoopt. Dit doe je door een kopie te maken van de originele pagina en een onderdeel te veranderen. Zo weet je precies waardoor het komt dat de pagina beter of slechter scoort dan de originele pagina. De beste pagina blijft bestaan en daarmee ga je weer verder testen.

Een splittest aanmaken

1
Ga via het dashboard naar bestellingen --> funnels
2
Klik op de knop de drie puntjes achter de pagina die je wil splittesten en daarna op A/B test. Er wordt nu een kopie gemaakt van de pagina.

Splittesten instellen

1
We gaan alleen de pagina met de tekst Variatie-1 aanpassen. De andere pagina (de originele) doen we helemaal niets mee.

2
Als je klaar bent met de aanpassing; doe er niet meer dan een per test. Anders weet je niet waardoor de pagina beter of slechter scoorde. Dan is het tijd om de test te starten. Klik op Start split test


3
Via de knop Analtyics kunnen we bekijken hoe iedere pagina het doet;

4

Hier gaan we vooral kijken naar de conversiegraad, dit zegt namelijk welk percentage van de bezoekers iets koopt of zich inschrijft. Hoe hoger hoe beter het is.

5

Als er genoeg bezoekers zijn geweest of het heel duidelijk is wie de winnaar is, is het tijd om de winnaar te kiezen. Dit doen we door te klikken op de drie puntjes achter de pagina die de hoogste conversiegraad heeft. En dan te klikken op uitroepen tot winnaar.

This is a yellow callout

6
Nu verdwijnt de minder goede pagina en blijft alleen de beste over. Die kan je weer gaan splittesten net zolang totdat je tevreden bent over het resultaat. En iedere keer pas je maar een element of kleur aan, zodat je weet wat ervoor zorgt dat de pagina het beter doet.
Heeft dit artikel je geholpen? Bedankt voor je feedback! There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Meer hulp nodig? Stuur je vraag naar het support team Stuur je vraag naar het support team